Monday, October 3, 2011

a reminder..

Bismillahirrahmanirrahim..

 "Bacalah kitabmu, cukuplah dirimu sendiri pada waktu ini sebagai penghisab terhadapmu. Barangsiapa yang berbuat sesuai dengan hidayah (Allah), maka sesungguhnya dia berbuat itu untuk (keselamatan) dirinya sendiri; dan barangsiapa yang sesat maka sesungguhnya dia tersesat bagi (kerugian) dirinya sendiri. Dan seorang yang berdosa tidak dapat memikul dosa orang lain, dan Kami tidak akan meng'azab sebelum Kami mengutus seorang rasul."
[al- Isra',17: 14-15]

>> too many things happened, trying very hard to swallow everything without even wincing or complaining.. doakan saya kuat, dan sabar dalam membaiki diri sendiri..kerana sungguh mujahadah itu senang diucap namun sukar mahu direalisasikan dengan kesungguhan sebenar..may we stay strong..insyaAllah..

4 comments:

Merentas Horizon said...

Kak mash!
I know u strong enough for all of things happened. And what most, Allah the one that knows well what u can handle and what not.

Salam syg.

SI PENGEMBARA JALANAN said...

huhu..being strong in front of others, i can do it, anywhere,anywhen.. but being strong by myself in front of only me, it is really damn hard..huhu..

still, i think i fight it bit by bit till this moment. dont worry..doakan sy, insyaAllah i'll survive..

Bintu Aizuddin said...

k.shirah!

akak yg kuat insyaAllah, i'll pray to Allah, to make you strong!

saya rindu kakak!

Bintu Aizuddin said...

akak, nak no akak, kt dah lost sume no, termasuk anda cik siti sarah aisyah basri. aritu hp hilang.

jazakillah