Thursday, August 27, 2009

tukar kulit..

bismillah..

tukar skin..jadi makin gelap..uhuk..

mungkin terkesan dengan bau dingin hujan yang menghidupkan jiwa.. Ramadhan ini, menyaksikan hujan turun sentiasa di setiap hari yang berlalu..plus angin sejuk yang senantiasa menjadi peneman hujan yang indah..weee..suke!! eheh..moga datangnya angin dan hujan ini membawa bersama rahmah Ilahi buat kita yang sering alpa.. mohon makin didekatkan aku dengan Kamu, duhai Tuhan..

dah masuk hari ke 6 kita ber-Ramadhan..bagaimana ya puasa kalian? masih meningkat, masih bersemangat memegang obor Ramadhan penuh berkat dan marghfirah itu? ayuh tingkatkan amalan, dari hari ke hari menjadi yang lebih baik, berkuat dan bertabah hati melawan nafsu yang sentiasa bermalasan, dan naik taraf level iman agar kita tidak berputus asa dengan rahmat Tuhan..penuhi hak Ramadhan ke atas kita, mana tau ini Ramadhan yang terakhir yang sempat kita rasa di dunia, takut2 dijemput Tuhan tanpa sebarang signal.. uhukk..minta dijauhkan pulang tanpa persediaan yang mencukupi..

* saya menunggu ketibaan malam..nanti dapat ketemu mereka yang saya rindui..eheh..hoo yeaahhh!! [dalam hati je saya buat riak melompat kesukaan, nak buat betul2, nanti mengejutkan housemate yang lain..hehe]

** doa dan doa dan doa lagi dengan penuh takut dan cemas, peluang membuat kebaikan terbuka luas, jangan kita sendiri menutup pintu-pintu itu dengan 1001 alasan yang tak munasabah.. kitakan muslim super..halangan itu penyedap rasa dalam perjuangan..time2 nila nak membentuk diri jadi insan terbaik..bukan ke kita nak berkumpul bersama Rasul dan orang-orang soleh di syurga yang paling tinggi nanti?

No comments: