Wednesday, August 11, 2010

Ya Allah, terima kasih untuk Ramadhan ini..

Bismillahirrahmanirrahim..

Alhamdulillah, masih berkesempatan untuk bertemu dengan tetamu yang dirindui, Ramadhan Kareem.. untuk kesekian kalinya, saya punya harapan yang besar agar waktu yang ada ini dimanfaatkan sebaik-baiknya, supaya yang dibawa pulang nanti saat cinta Ramadhan ini berlalu, adalah berita gembira amal yang berlanjutan bukannya penyesalan tidak terhingga yang menyedihkan..insyaAllah..

Semoga kita semua dikurniakan kekuatan untuk meningkatkan amal kebaikan, menganjak diri ke paradigm perubahan ke arah menjadi a better muslim..

Semoga kita semua makin matang dalam menghargai peluang Ramadhan yang Allah kurniakan kali ini, dan tidak lagi beralasan dengan segala rencah mehnah kehidupan dalam memburu yang terbaik..

Semoga kita semua juga,walau sakit, walau payah, namun tetap terus melangkah gagah meneruskan perjuangan, mujahadah mengatasi kelemahan, dan tetap hati dalam berpesan kepada kebaikan dan kesabaran..

Dan, semoga kita juga tetap tidak lupa kepada saudara-saudara seIslam, yang sedang menderita di setiap ceruk rantau planet bumi ini, Palestin berdarah yang menunggu masa untuk dibebaskan, Pakistan yang dilanda musibah banjir terburuk dekad ini, dan mereka yang melarat dilanda kemiskinan dan kefakiran, di mana-mana sahaja..yuk, kirimkan doa buat mereka agar tetap tabah hati, dan dikurniakan keselamatan dan  kemudahan dalam setiap urusan mereka..[sesiapa yang berkelebihan, jom hulurkan tangan membantu mereka!!]

Moga Allah membantu kita semua..


No comments: