Friday, July 10, 2009

fokus..

Bismillahirrahmanirrahim..

Alhamdulillah.. dah mula semester baru..semester extended. insyaAllah 6 bulan yang terakhir..

Alhamdulillah.. berjaya mengumpul semangat.. time lepak bilik si Athirah di Serdang, sambil disapa angin petang yang sejuk, hati semacam dikembalikan ke zaman matrikulasi ketika di Melaka. Zaman di mana hati masih suci menabur jejak-jejak impian dalam kehidupan, penuh harapan. Tak terasa susah yang mendatang, pahit yang tak tertelan, masin payau kehidupan semuanya diharung begitu sahaja tanpa sedikit pun putus asa dan patah semangat. Segalanya demi sebuah impian. Harapan dan pengharapan kepadaNya tulus mulus datang dari hati yang baru belajar mengenal kehidupan. Dan kini, apabila terasa down gila tapi tak nak putus asa tapi still tak tau nak cari kat mana semangat tu, hati berbisik sayu, kutip kembali muhasabah yang datang dan pergi dalam tempoh 2 bulan yang lepas, dan terus bertindak. Atur kembali ruang kehidupan yang lompong penuh kelemahan, bina kembali semangat juang yang telah luntur itu, kerana sesungguhnya jikalau 6 tahun yang lepas, semangat itu begitu sekali membara, sekarang juga sepatutnya masih sama, malah mesti makin berapi. Kerana hakikatnya impian itu belum lagi tercapai, separuh perjalanan pun masih belum ditempuh, masakan mahu mengalah bersedih seperti sudah kehilangan hari esok,bukan?? dan hati menjadi makin kuat..insyaAllah..

Alhamdulillah.. Allah hadirkan mereka yang prihatin dalam hidup saya. Hari ini, ada orang sanggup meluangkan masanya yang amat mahal itu semata-mata mahu bertanyakan keadaan saya bagaimana. Beliau bimbangkan saya takut-takut saya kecundang dalam permainan perasaan yang memusnahkan jiwa dan kehidupan. Sungguh, walaupun sebuah kenyataan itu sangatlah perit untuk diterima, tapi saya ok. As in memang ok. Sebab hati dah boleh terima kot. Jadi takdelah rasa berat sangat ke ape. Even kuliah dah start pun, terasa macam biasa je, enjoy buat kerja di klinik and so on. Kadang-kadang je rasa tu datang, tapi takdelah sampai menjejaskan kehidupan. Lagipun sesi terapi di bilik Athirah tu berhasil kot..heh. Dan bila insan baik hati yang sangat saya sayangi dan sanjungi ini menunjukkan rasa ambil berat beliau, saya..... teramatlah terharu. Ye, terharu, sayu dan terasa sangat disayangi..Sebab sangatlah tak expect sampai macam tu sekali sayangnya kepada saya. [Athirah selalu cakap saya budak kurang kasih sayang dan perhatian..haha..] Dan saya sangatlah tak berharap akan ada mereka yang boleh buat saya terharu sampai begitu sekali. Yela, budak-budak 'hard core' mana layan sangat perasaan sayu mayu haru ni. [Kan gitu cik Sarah?] Haha. Alhamdulillah, terima kasih Ya Allah, ukhuwwah ini membekas di jiwa disirami dengan rahmah kasih sayangMu. Semoga Allah melimpahi hidupnya di dunia dan akhirat dengan rahmat kesejahteraan..terima kasih ya kerana berjaya buat saya terharu..

nota kaki: saya dinasihatkan agar fokus dengan sepenuhnya untuk waktu dan peluang yang tersisa buat saya. InsyaAllah. Doakan saya.

2 comments:

Merentas Horizon said...

hei hei kamu! sudah semester baru! semangat juga baru? yeah semestinya kan? eh.. sapa kata 'hard core' xleh sensitip? sapa kata 'hard core' xda feel.. hehe
*haih* kakak!!wish u all d best!! kak mash kuat! aja2 fighting!

SI PENGEMBARA JALANAN said...

hehe..insyaAllah kuat..perjuangan tetap kene teruskan, ye x? hehe..eh..betullah 'hard core' xde feel sangat..haha.. ke bukan??