Tuesday, August 25, 2009

mode fighting!!!

bismillah..


hampir lebih seminggu tak meng update.. jiwa terasa hangat mahu menulis, biarpun hanya sebuah coretan tentang kehidupan, yang kisah tentangnya belum tentu bermanfaat untuk yang membaca.. namun, hati melarang.. terasa kosong.. takut andai apa yang dicoretkan tidak membawa pulangan pahala buat diri sendiri, malah yang lebih buruk membawa hati-hati yang bertamu makin jauh dari Tuhan.. sudahnya, saya berperang dengan diri sendiri..

hakikatnya, banyak yang mahu dikongsi di sini. kisah si anak yang berkeras hati tidak mahu pulang meraikan Ramadhan bersama keluarga, kisah kehidupan bekerja yang mendatangkan seribu satu pengalaman berguna, kisah si hati yang bergelut untuk menjadi manusia hamba yang lebih baik dari sebelumnya.. terasa bahang Ramadhan sebagai medan tarbiyyah milik Tuhan dalam mendidik hamba-hambaNya supaya lebih taat dan redha dengan segala kehendakNya..sehinggakan apabila walaupun baru sahaja tiga hari berlalu dari bulan yang paling saya cintai ini, peritnya turun naik prestasi saya dalam mempertahankan iman di level yang tinggi [or at least memuaskan hati..] membuatkan hati saya makin hangat meredhai ujianNya untuk saya pada kali ini.. kasih sayangNya yang mahu saya menjadi lebih baik dari masa lampau yang kelam itu, makin saya mahu hargainya, simpan kemas di lubuk jiwa, moga jadi sebuah peringatan buat semua, Tuhan tidak pernah luput kasihNya buat kita..mohon dan mintalah kepadaNya apa sahaja, namun sebaiknya, mintalah supaya kita tetap dibantu dalam melaksanakan dengan ikhlas amal ibadah yang makin mendekatkan kita kepadaNya, yang menjadikan Dia redha terhadap kita yang penuh keaiban ini..moga saya, anda dan kita semua ditetapkan hati dalam hidayah dan rahmatNya..ameen..

* salam ramadhan..minta dimaafkan segala kesalahan, dan dihalalkan segala rezeki yang menjadi santapan jasadi saya selama ini..moga kita keluar dari Ramadhan ini dalam keadaan suci bersih dan bertambah nilai kedudukan kita di sisiNya..moga dapat fight nafsu yang dah hilang geng buat jahat tu, so, diri kena sentiasa kuat ok.. Ya Allah, mohon diberkati di sepanjang madrasah Ramadhan ini, duhai Tuhan yang menjaga hati..

**ohh..alhamdulillah..ummi dan abah insyaAllah akan ke KL hujung minggu ini..hooyeahh!!!! eheh.. bole makan masakan ummi yang sangat dirindui, dan reunion dan bridging famili Hj Mohd Noor.. [mode muka senyum sampai ke telinga..huhu]

2 comments:

SaMihaH said...

anak sorang ni yg jarang balik, ayah n umi dia pn kena la turun KL...ngeh3~ =p

p/s:alamak kak, gimana 'dating' kta ahad ini...???

SI PENGEMBARA JALANAN said...

uhuk..tetibe ahad ni akak xdatang..haha..

iAllah ade kot ahad ni.. ape2 hal, nanti akak gtau balik k..