Sunday, October 11, 2009

recharge iman inside..

bismillahirrahmanirrahim..

semalam ke khatibah untuk penggerak akhawat..alhamdulillah, terasa sejuk dan puas jiwa disirami dengan air sejuk dari gunung muhasabah. refleks diri sendiri terhadap apa jua tugasan, matlamat dan kerja besar yang perlu dibuat. sesuatu yang sangat diperlukan untuk orang macam saya yang selalu sangat hilang fokus dalam tugasan yang mengambil jangka masa yang panjang. syukur alhmadulillah jalan ini dihiasi dengan permata-permata berharga yang tegar menggalas amanah berat dan tak putus asa mengingatkan sesama sendiri.. terima kasih duhai teman, kamu semua sememangnya manusia terbaik dipilih Tuhan untuk bekerja di jalanNya..keep on moving k.. bulan Januari nanti saya cuba sedaya upaya datang penuhi janji itu..^_^

seringkali di setiap rasa ingin mengalah itu datang menjenguk diri, rasa ingin bermalasan itu bagai menarik hati dan melekakan waktu, di sering kali itu jugalah Allah menguji dengan ujian iman dan kesungguhan, membuatkan hati yang bisu ini terpaksa kembali mengingati hakikat matlamat dan jalan yang masih panjang. impian yang saya gantung tinggi di satu sudut hati, yang saya baja di ketika kesedaran saya berada di tahap optimum, yang saya ukir dengan jiwa besar tidak mahu mengalah itu, hanya Dia dan saya sahaja yang tahu setakat mana serius nya saya dalam mencapainya.. benar, usia ini usia untuk saya menyusun langkah pertama dalam meletakkan batu asas impian saya, prinsip yang perlu saya tanamkan dalam mencapainya, kekuatan dan kesungguhan dalam berusaha melangkah penuh gagah dan perit pedihnya merawat luka di hati sendiri dalam mengejar impian itu.. kalo bukan di usia sekarang, bila lagi saya mahu melakar impian, menjadi penentu nasib kehidupan kekal saya di kemudian hari??

dan benarlah, di kala perit hati itu bagai melangkaui gagah langkah yang mahu diatur, saya hanya mahu kembali mengukur matlamat saya, di mana saya kini dalam mencapainya, dan ke mana lagi harus saya letakkan batu-bata seterusnya dalam menyusun mimpi ini menjadi realiti..

saya hanya mahu kuat..

kuat berusaha dan bersungguh,

dan kuat pula merempuh badai yang mendatang yang melakar luka pedih di hati sendiri..

terima kasih Tuhan, kerana menyedarkan saya untuk bermula lagi..

**huh, kucing Athirah sangat manja!! suka main dan tidur atas lengan orang. hehe..kiut.. nanti-nanti saya stress saya ziarah kamu lagi ye.. ;))

3 comments:

zirah said...

keep on moving k.mash! chaiyok! jgn malas..huhu


ps:sy suke bc blog..tp, bkn tulis blog..hehe

merentas horizon said...

akak.. ziarah athirah ke kucing die saje?? haha..

SI PENGEMBARA JALANAN said...

zirah: bole tak ko mula menulis??? muahaha..

sarah: ziarah kucing saje sbeno nye.. si budak kecik tu bukan ade kt bilik pun.haha..