Saturday, January 10, 2009

delirium state..

on off demam.. immunity system berada dalam keadaaan yang sangat lemah..rasa macam dah terjangkit dan menyebarkan virus pada yang lain je..aha..

walaupun dah dapatkan rehat yang cukup, tapi still badan rasa lembik tak bermaya.. fikiran tak leh fokus..rasa seram sejuk melanda..dan kepala yang memberat..tapi semangat di hati marak menyala tetap bersama Palestin yang tercinta, Gaza yang menderita dan penduduknya yang tetap tabah menghadapi Yahudi laknatullah..

saya cuba menjadi hamba yang bersyukur, demam ini petanda kafarah dosa..bukankah ini menandakan Allah masih sayangkan saya, meringankan azab di akhirat, digantikan dengan balasan di dunia..maka, tabahlah wahai hati, terus bergerak menyusun langkah.. saudaramu di sana sedang menderita kepayahan dan kesengsaraan, apa yang sedang saya alami adalah teramat-amat sangatlah ringan dan sedikit berbanding apa yang mereka hadapi.. tiap masa telinga disumbat dengan bunyi ledakan bom, jeritan kemanusiaan yang tiada putus, tiada ruang untuk menyelamatkan diri, tersekat dan dikepung di Gaza yang sepatutnya adalah bumi tanah tumpah tercinta, namun telah bertukar menjadi mimpi ngeri yang tak mampu dilupakan, bumi pembunuhan dan kemusnahan besar-besaran..

sahabat, jangan henti bercakap dan bercakap, menyebarkan kepada mereka yang belum sedar, ummah ini dilanda kegentingan yang amat, saudaramu di sana memerlukan bantuan dan sokonganmu di sini.. tunjukkan keprihatinan kita sebagai saudara seaqidah yang ikatannya lebih kukuh dari pertalian darah..umat ini umpama satu badan, satu bahagian dilanda siksa, seluruh badan yang terasa.. sedarkan mereka umat islam yang masih sedang bermimpi, kita sepatutnya bangkit mempertahankan mereka di Palestin!!

Birruh biddam nafdika ya Felestin

Dengan jiwa, dengan darah, kami siap berjuang untukmu Palestin

Khaibar-khaibar ya Yahud, jaisyu Muhammad saufa ya'ud!!

Ingatlah Perang Khaibar wahai orang Yahudi, tentera Muhammad akan kembali!!


No comments: